بلاگ

جستجو

حمل دریایی FCL و حمل دریایی LCL

حمل دریایی FCL و حمل دریایی LCL | کارگو چین

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

هنگام ارسال کالای خود از چین از طریق دریا 2 گزینه وجود دارد، (Full Container Load) FCL روشی که در آن ظرفیت کامل یک کانتینر در اختیار شما قرار می گیرد و (Less than Container Load) LCL که در این روش کالای شما به همراه کالای دیگر واردکنندگان در یک کانتینر به صورت اشتراکی قرار می گیرد. در روش حمل LCL، شرکت کارگو چین موظف است کالای شما را به همراه دیگر کالاها در یک کانتینر بسته بندی و بارگیری نماید.

نگران نباشید، برای حمل LCL نیازی نیست با کارخانه های چینی تماس بگیرید و از آنها بخواهید تا کانتینر را با شما به اشتراک بگذارند. هر دو این روش ها دارای مزایا و معایبی هستند که در بخش های پایین به آنها اشاره می کنیم.

FCL جوانب مثبت و منفی

+ شما و تامین کننده کالایتان چگونگی بسته بندی کالایتان را کنترل می کنید

+ هزینه حمل کالا از چین در کشور خودتان می تواند ارزان تر باشد

- شما باید اقلام سفارشتان را بالا ببرید و یا ممکن است تامین کننده کالایتان شما را ترغیب به خرید تعداد بیشتری از آنچه واقعا نیاز دارید کند. 

یکی از بزرگ ترین مزیت های روش حمل FCL این است که شما می توانید نحوه بسته بندی کالاهای خود را کنترل کنید. شما یک کانتینر را اجاره می کنید و این شما هستید که برای آن کانتینر تصمیم می گیرید. در صورت تمایل می توانید حتی ظرفیت کانتینر خود را با بسته بندی های بادام زمینی پر کنید. 

مطمئنا بزرگ ترین نقص این روش این است که شما باید کانتینر را پر کنید و یا حداقل نصف بیشتر آن را از کالا پر کنید. یک قانون کلی در این زمینه این است که حداقل باید cbm15 تا cbm20 کالا را برای پر کردن یک کانتینر 20 فوتی خریداری کنید. در صورتی که کالاهای شما در کانتینر 20 فوت جای نگیرد، می توانید از کانتینر 40 فوت استفاده کنید. 

LCL جوانب مثبت و منفی

+ گزینه مناسب برای محموله های کوچک تر

+ قیمت مناسب

- کالاها ممکن است از بین بروند و یا آسیب ببینند

- زمان ارسال کالا طولانی است

LCL برای حمل و نقل های کوچک تربه خصوص کمتر از cbm15 گزینه بسیار خوبی است. اگر حجم کالاهای شما در محدوده cbm5 تا cbm15است، حمل LCL به طور کلی انتخاب شما است. با این حال، اشکالاتی جدی در حمل دریایی LCL وجود دارد و مهم ترین آن این است که شما کنترل به خصوصی روی کانتینر ندارید. با این روش حمل نیز فضای بسیار بیشتری برای اشتباه وجود دارد زیرا هنگامی که یک پالت کالا را در یک کانتینر با ده ها محصول دیگری قرار می دهید، احتمال اینکه پالت کالاهای شما ناپدید شود و یا با دیگری مخلوط شود افزایش می یابد، البته این موضوع نادر است و در صورت داشتن بیمه دریایی دیگر مشکلی پیش نخواهد آمد زیرا در صورت آسیب، خسارت شما پرداخت می شود. 

حمل LCL می تواند طولانی تر شود زیرا ابتدا باید محموله های افراد دیگر  را در کانتینر بارگیری کرده و به محض آماده شدن ارسال گردد. 

نتیجه

در پایان، این شما هستید که باید روش حمل کالا از چین را برای بارهایتان تعیین کنید. اگر حجم کالاهایتان بیشتر از cbm15 است روش LCL گزینه مناسبی برای شما نیست.

 

  Your current access does not permit you to view the comments under this section