بلاگ

جستجو

صرفه جویی در هزینه حمل کالا از چین

چگونه در هزینه حمل کالا از چین صرفه جویی کنیم؟ | کارگو چین

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یکی از مهم ترین عوامل در حمل کالا از چین به ایران، نحوه کاهش هزینه ها است. اینکه شما صاحب یک تجارت کوچک و یا یک شرکت بزرگ هستید، خواه تازه، واردات از چین را شروع کرده اید و یا در این زمینه تجربه دارید، مدیریت هزینه حمل بار از چین و صرفه جویی در آن مستقیما روی خط اصلی مشاغل شما تاثیر گذار خواهد بود. 

هر ریال صرفه جویی شده در حمل بار از چین به معنای بهبود در عملکرد مالی است. پرداخت بیش از حد در حمل بار از چین به این معنی است که شما نمی توانید تحویل مداوم داشته و مقرون به صرفه عمل کنید. اگر شما هیچ ایده ای برای حمل کالا از چین به ایران ندارید، با ما تماس بگیرید.

صرفه جویی در هزینه حمل کالا از چین

قدم اول: جلوتر برنامه ریزی کنید

حمل در آخرین لحظات همیشه گران خواهد بود. اگر برای تحویل کالا به مشتریانتان مهلت زمانی دارید و باید هرچه سریع تر کالاهای خود را در ایران تحویل بگیرید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

با برنامه ریزی از قبل می توانید نه تنها از پرداخت بیش از حد جلوگیری کنید بلکه می توانید از برخی از تخفیف های خوب نیز بهره مند شوید. این کار می تواند به شما زمان بیشتری بدهد تا در صورت نیاز، کالاهای موردنیاز خود را خرید کنید و در شرایط مناسبی نسبت به انتخاب روش حمل آنها به ایران اقدام کنید. 

از قبل برنامه ریزی کردن به این معنی است که شما زمان کافی برای انتخاب یک کالای با کیفیت و قیمت مناسب و همچنین روش مناسب حمل آنها خواهید داشت و بهتر می توانید پاسخگوی مشتریانتان باشید. تمام استراتژی های حمل کالا از چین برای صرفه جویی در هزینه بر همین اساس است. 

اطمینان حاصل کنید که محموله خود را حداقل دو هفته قبل از زمان ارسال به ایران هنگام واردات از چین رزرو کرده اید.

تاثیر تعطیلات

سال نو چینی که در حدود 3 هفته است. لازم نیست به تاثیر تعطیلات در چین توجه زیادی کنید، همه چیز عادی خواهد بود به جز اینکه تعطیلات بزرگ - سال نو چین - حدودا 3 هفته است و همه افراد در دسترس نخواهند بود. پیش بینی کنید که این تعطیلات ممکن است روی شما تاثیر بگذارند و بهتر است طبق آن برنامه ریزی کنید و برنامه واردات خود را در این روزها تغییر دهید. 

با این وجود، به واردکنندگانی که به دنبال حمل کالاهایشان در طول تعطیلات هستند توصیه می شود در زمان مناسب، حمل خود را رزرو کنند. 

قدم دوم: روش حمل مناسب خود را پیدا کنید

چندین روش ارسال بسته از چین به ایران وجود دارد. حمل و نقل کالا از طریق دریا یا هوا می تواند یک عمل پیچیده برای صاحبان مشاغل باشد که در مورد راه های حمل و نقل و هزینه های مرتبط با آن اطلاعات کافی ندارند. برخی از رایج ترین اشتباهات به دلیل عدم انتخاب روش حمل درست به وجود می آیند.

از طریق دریا یا هوا؟

حمل کالا از چین از طریق دریا عمدتا برای محموله های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. حمل و نقل هوایی به طور معمول برای محموله های اضطراری، مقادیر سبک و مواردی که نیاز به امنیت بالاتری دارند استفاده می شود. هزینه حمل هوایی بار اغلب گرانتر از حمل دریایی آن است. با این حال، در بعضی مواقع، ممکن است متوجه شوید که هزینه های اضافی باعث جلب رضایت میلیون ها مشتری در مواقع اضطراری می شود و ارزشش را دارد. 

FCL یا LCL؟

ما در صورت امکان FCL را به شدت پیشنهاد می کنیم زیرا قیمت هر واحد کالا در حمل انبوه بسیار کمتر از ارسال از طریق روش LCL است. همچنین مدیریت حمل و نقل LCL بسیار سخت تر از روش FCL است. لطفا توجه داشته باشید که هزینه های LCL شاید خیلی بیشتر از آنچه تصور می کنید باشد. 

همچنین انتخاب FCL می تواند از هزینه های پنهان در حمل و نقل جلوگیری کند. موارد بسیاری در هزینه های LCL وجود دارد، برخی از آنها ثابت نیستند و این ناراحت کننده است که نمی توانید تشخیص دهید بنابراین راه حل، سعی در جلوگیری از انتخاب روش LCL است.

یک شرکت حمل و نقل محلی پیدا کنید

از FOB آن بندر استفاده کنید و یک شرکت حمل و نقل محلی را برای مدیریت حمل بار خود انتخاب کنید که برای شما سود زیادی در پی خواهد داشت. 

پایین آمدن هزینه حمل کالا، پایین آمدن نرخ ارز و سایر عوامل باعث می شود خدمات پیش فرض چینی بسیار ارزان شوند. وضعیت در چین به آنها این اجازه را می دهد تا بر اساس نیازهای شما بهترین قیمت گذاری را انجام دهند. نه تنها ارزان تر حمل می کنید بلکه در هنگام استفاده از FOB مزایای بیشتری نیز دریافت می کنید.

برای مشاغلی که غالبا محموله های کوچکی را از چین ارسال می کنند ممکن است این موضوع کمی دلهره آور به نظر برسی اما لطفا نگران نباشید زیرا یکی از خدمات ما حمل خرده بار از چین به ایران است. 

بسته بندی کالاهای خود را به درستی انجام دهید

اگر کالاهای شما به درستی بسته بندی نشده باشند تا از آسیب جلوگیری کنند یا در صورت آسیب دیدن، بیمه نداشته باشند، تمام سرمایه شما از بین خواهد رفت. اطمینان حاصل کنید که کالاهای شما از بسته بندی بیرونی مناسب و همچنین بسته بندی داخلی برخوردار باشند. در این زمینه مقاله "چرا تامین کننده کالای شما ملزم به بسته بندی کالاها است و چرا این موضوع مهم است؟" را بخوانید. کارتن ها باید به درستی مهر و موم و به درستی برچسب گذاری شده باشند. در این زمینه مقاله  "شیپینگ مارک و چگونگی برچسب گذاری کارتن ها در حمل و نقل دریایی" را بخوانید. 

علاوه بر این، اگر بیمه حمل بار ندارید، شرکت کارگو باید آن را به شما پیشنهاد دهد و اگر این سرویس را مانند ما ارائه می دهد، حمل و نقل خود را با خیال راحت به آنها بسپارید. 

 

  Your current access does not permit you to view the comments under this section