بلاگ

جستجو

هزینه حمل بار از چین به ایران, محاسبه هزینه حمل از چین

چرا تامین کننده کالای شما ملزم به بسته بندی کالاها است و چرا این موضوع مهم است؟

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بسته بندی صحیح کالاها، خود یک بخش اساسی در فرایند واردات کالا از چین است. این امر نه تنها همه چیز را آسان تر می کند بلکه بسته بندی صحیح کالاها باعث می شود شما با خیال راحت منتظر تحویل کالاها باشید و از خسارت هم جلوگیری به عمل می آید. این نکته تضمین می کند که در صورت صدمه به کالاها و عدم دریافت آنها، بیمه ای که برای کالاها ارائه شده خسارت شما را به صورت کامل می پردازد.

چندین بار به بسته بندی کالاها فکر کرده اید؟ احتمالا فقط وقتیکه بسته ای را از چین به ایران ارسال می کنید. درست است؟

وقتی کالایی را به صورت آنلاین خریداری می کنید به فروشگاه آنلاین زنگ نمی زنید و به آنها نمی گویید که کالای شما را درون بسته بندی محکمی قرار دهند تا صدمه نبیند، درست است؟ زیرا شما فرض می کنید که کالاهای شما به درستی بسته بندی می شوند تا خسارتی به آنها وارد نشود و اگر صدمه ای ببیند انتظار بازپرداخت کامل را دارید.

به عنوان مثال زمانیکه از فروشگاه آنلاین دیجی کالا، کالایی را سفارش می دهید، خیالتان راحت است که در بسته بندی مناسبی کالا برایتان ارسال می شود. به همین علت میفهمیم که چرا هنگام خرید از چین فکر دیگری نمیکنیم اما آیا این روش فکر کردن درست است؟نه - به همین دلیل ما اینجا هستیم. بقیه مطلب را بخوانید و اجازه دهید تا همه چیز را بریتان روشن کنیم.

نحوه بسته بندی کالا

هنگامی که در مورد بسته بندی کالای شما صحبت می کنیم، به نحوه بسته بندی کالاها توسط تهیه کننده آنها برای ارسال دریایی بار اشاره می کنیم. بارگیری در کانتینر بخشی از این بسته بندی نیست. به طور کلی تهیه کننده کالای شما کالاهایتان را درون کارتن می گذارد و بعضی اوقات این کارتن ها را در پالت ها قرار می دهد تا برای ارسال به ایران آماده شوند. مهم این است که بسته بندی مورد استفاده برای حمل بار با کشتی، مناسب باشد. اگر کالایی را از فروشگاه خریداری کرده اید نیازی به بسته بندی آنچنانی ندارد اما اگر چند صد کالا از کشور چین خریده اید باید بسته بندی کامل تری داشته باشد.

این گونه است که روند بسته بندی کالاهای شما باید به طور معمول طی شود اما آیا بسته بندی در اختیار تهیه کننده کالای شماست؟

جواب این است هم بله هم خیر. بله به این معنا که تهیه کننده کالای شما کالاها را به طور فیزیکی بسته بندی می کند و تمام هزینه های آن بر عهده خود تهیه کننده است - لازم نیست درباره بسته بندی کالاهایتان نگران باشید.

خیر به این معنا که مطمئنا باید توجه کنید که تامین کننده، کالاها را با روشی مناسب برای حمل دریایی بار بسته بندی می کند و این بسیار مهم است به خصوص اگر شرکت حمل و نقل دریایی کالاهای شما را ضمانت کرده باشد که در صورت خسارت هزینه های آن را به شما پرداخت نماید، بدین معنی که با تامین کننده خود صحبت و در مورد بسته بندی غیرعادی کالاها بپرسید تا در صورت خسارت آیا به شما هزینه ای برگردانده می شود یا خیر.

بسته بندی کارتن 

وقتی به آن فکر می کنید، کاملا واضح است که چرا مهم است که کالاهای شما به خوبی بسته بندی شوند . کالاهای زیادی توسط حمل و نقل دریایی به ایران ارسال می شوند. به طور کلی بیشتر واردکنندگان فکر نمیکنند که چه تعداد فرد به کالاهای آنها برای حمل بار دسترسی پیدا میکنند و چه مقدار بارها تکان میخورند. کارتن ها درون یک کامیون بارگیری می شوند در ادامه از کامیون تخلیه می شوند و به درون کانتینر بارگیری می شوند و در نهایت از کانتینر تخلیه و به محل مورد نظر شما ارسال می شوند.

با این حال خطر واقعی وقتی اتفاق می افتد که به علت گرانش زمین کالاهایی که روی پالت روی یکدیگر قرار گرفته اند جا به جا می شوند. وقتی کالاهای شما در کارتن ها بسته بندی می شوند باید بیشتر از آنچه که فکر می کنید مراقب باشید. نحوه بسته بندی این کارتن ها برای نتیجه نهایی بسیار مهم است. فرمول مخفی برای بسته بندی بهتر کالاها در حمل و نقل دریایی که به سلامت به مقصد میرسند را می دانید؟

جعبه های کاملا بسته و محکم. فضای خالی نباید وجود داشته باشد و آنجایی که فضای خالی وجود دارد باید بالشتک باشد تا بهم برخورد نکنند زیرا این کار تضمین می کند که جعبه شما در صورت تکان های حمل بار خرد نمی شوند.

همانطور که مشاهده می کنید، این محصولات به خوبی در این جعبه بسته بندی شده اند. اگر فضایی در هر طرف جعبه وجود داشته باشد بهتر است از پلی استایرن برای پر کردن شکاف استفاده کرد. فضای آزاد به معنای کارتن خرد شده است. نکته: اگر فضای خالی وجود دارد از این فرصت استفاده کنید تا از آن بیشتر محافظت کنید.

برای این منظور، بسته بندی محصولات جامد آسان تر است. بسیاری از محصولات نرم هوای تازه از خود آزاد می کنند و این موضوع باعث می شود تا سایر کالاها در طول مسیر حمل بار دریایی روی آنها فشار بیاورند و در نهایت باعث صدمه دیدن کارتن می شوند. شما باید مطمئن شوید که هیچ هوایی در داخل کارتن ها باقی نمانده است زیرا هوا همان چیزی است که تحت فشار قرار میگیرد. اگر تهیه کننده کالای شما به طور صحیح کالاها را بسته بندی نکند میتواند در حین حمل بار دریایی مشکل به وجود بیاورد. اگر جعبه ها خیلی پر باشند، ممکن است باز شوند و اگر به اندازه کافی پر نباشند میتوانند از بین بروند.

پالت

پالت ها صفحات چوبی هستند که کارتن ها روی آنها قرار می گیرند. همه تهیه کنندگان کالا از این مورد استفاده نمیکنند اما باید از آنها استفاده شود. پالت های چوبی نسبت به بسته بندی کاملا با کارتن از نظر فضا، فضای کمتری را اشغال میکنند. از طرف دیگر، پالت ها روشی بسیار ایمن تر و آسان تر برای حمل و نقل دریایی کالاهای شما هستند. (این امر به این دلیل است که به جای اینکه افراد مجبور شوند کارتن ها را به صورت دستی حمل کنند، از لیفتراک برای انتقال به پالت ها استفاده میکنند)

اگر کالاهای شما جزء کالاهای شکننده است، این ایده خوبی است که اطمینان حاصل کنید که تامین کننده کالاهایتان برای محافظت مطلوب از کالاها، آنها را روی پالت ها بسته بندی میکند. مانند کارتن ها، مواردی وجود دارند که میتوانید از تهیه کننده کالاهایتان بخواهید تا آنجا که ممکن است روی پالت ها بسته بندی کند. اما به یاد داشته باشید که هرگونه خسارت ناشی از عدم بسته بندی صحیح به راحتی جبران نمی شود. 

کالاها را روی پالت بچینید

جعبه ها را به درستی پشت سرهم بپیچید، این بدان معنی است که جعبه ها بر روی پالت ها به درستی قرار بگیرند و وزن آنها به طور مساوری توزیع شود و کالاها با تکان پالت جا به جا نشوند. این مثل بازی جِنگا است. همه کالاها نیاز به پالت ندارند ولی در هنگام حمل و نقل دریایی این روش بسته بندی به حمل صحیح آنها می کند.

جعبه ها

اگر محموله گرانبهایی برای حمل بار از چین دارید، ممکن است بخواهید از پالت ها چشم پوشی کنید و بسته بندی بهتری را انتخاب کنید - جعبه ها

جعبه ها مخصوص محموله های شما ساخته شده اند و امن ترین نوع بسته بندی موجود هستند. آنها معمولا از چوب ساخته می شوند و در اغلب موارد برای حمل و نقل ماشین آلات مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از اشکالات بسته بندی همان مسئله ای است که تامین کنندگان کالا میتوانند هنگام بسته بندی کالاها روی پالت ها - صادرات چوب - از آن استفاده کنند.

مقرراتی برای صادرات چوب وجود دارد. این مورد شامل تصفیه چوب با موارد شیمیایی لازم و دفع آن برای اطمینان از نابودی موجودات خطرناک است. همه این ها باعث افزایش کار و هزینه اضافی برای تامین کننده کالا می شود، که بعضی اوقات ممکن است برای آینده نگران کننده نباشد.

اگر میخواهید اطلاعات دیگری در مورد بسته بندی داشته باشید یا فقط چند سوال درباره حمل و نقل دریایی بار دارید، با ما تماس بگیرید! ما خوشحال می شویم که به شما کمک کنیم. اگر از این پست لذت بردید و یا برای شما مفید بود حتما آن را به اشتراک بگذارید و به دوستانتان اطلاع دهید.

 

  Your current access does not permit you to view the comments under this section