بلاگ

جستجو

هزینه حمل بار از چین به ایران, محاسبه هزینه حمل از چین

هزینه حمل بار از چین به ایران چقدر است؟ استعلام قیمت حمل و نقل دریایی

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

شما باید قبل از حمل بار از چین، نرخ حمل بار با کشتی را محاسبه کنید تا قیمت حمل دریایی از چین را بدست آورید. در بسیاری از مواقع ممکن است به موارد غیرضروری دیگری بپردازید که لازم است آنها را پرداخت نمایید اما قبل از اینکه عجله کنید باید بسیار فکر کنید. ابتدا باید درک درستی نسبت به فرایند واردات کالا از چین به ایران داشته باشید. 

هنگامی که علل کرایه حمل و نقل دریایی را درک کردید؛ چقدر هزینه حمل بار ازچین می شود و این هزینه برای چیست به راحتی میتوانید از میان شرکت های حمل و نقل دریایی مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید. 

در این مقاله کل فرایند حمل کالا از چین به دبی و یا ایران را به تفضیل توضیح دادیم بنابراین اگر به دنبال حمل بار دریایی از چین هستید و قصد پرداخت هزینه ارسال بسته از چین به ایران را دارید؛ قطعا توصیه می کنیم که این مقاله را حتما بخوانید.

ما سعی می کنیم در این مقاله محاسبه هزینه حمل از چین را تا حد امکان برای شما ساده کنیم اما اطلاعات زیر دقیقا همان چیزی است که شما برای استعلام قیمت حمل و نقل دریایی به آن نیاز دارید. 

حجم کالاهای شما

در حمل بار دریایی حجم کالا یکی از فاکتورهای اصلی تاثیرگذاری در حمل بار با کشتی است. شرایط حمل و نقل کالا از کارگاه تولیدی و یا کارخانه سازنده توسط تامین کننده کالای شما تعیین می شود و پس از تحویل کالا به انبار کارگو چین به کشتی جهت ارسال بار به دبی و یا ایران منتقل می شوند. همانطور که ذکر شد هزینه حمل و نقل دریایی توسط حجم محاسبه می شود به همین دلیل است که پیش از حمل دریایی باید حجم کالاهایتان را بدهید تا نرخ حمل بدست آید.

 وزن کالاهای شما

یکی دیگر از فاکتورهای موثر در محاسبه هزینه حمل از چین، وزن کالاهای شما می باشد بدین صورت که اگر وزن کالاهای شما از مقدار معین بیشتر باشد دیگر نرخ کرایه حمل صرفا بر اساس حجم آنها محاسبه نمیگردد بنابراین علاوه بر اطلاعات حجم کالاهایتان، وزن آنها را نیز باید ارائه کنید. اغلب در صنعت از اصطلاح فنی " وزن یا اندازه گیری" برای قیمت حمل و نقل دریایی استفاده می کنند که به "وزن در متر" کوتاه شده است. این بدان معنا است که یک متر مکعب معادل یک cbm است و حدودا 364 کیلوگرم است یعنی در هر متر مکعب نمیتوان بیش از این مقدار وزن، کالا قرار داد. حال اگر وزن کالای شما به قدری سنگین باشد هزینه حمل دریایی شما افزایش می یابد. 

به عنوان مثال اگر حجم کالای شما چیزی در حدود cbm 0.45 باشد اما وزن کالای شما 900 کیلوگرم باشد چون این مقدار بیش از مقدار استاندارد گفته شده است بنابراین برای محاسبه هزینه حمل از چین به صورت دقیقتر 900 کیلوگرم را تقسیم بر 364 کیلوگرم میکنیم تا مقدار حجم اشغالی صحیح بدست آید که در این مثال  cbm 2.47 میشود و بر این اساس نرخ حمل بار با کشتی بدست می آید. 

بنادر مختلف به معنی هزینه های مختلف است

نرخ حمل با کشتی از بندر به بندر متفاوت است. این موضوع میتواند به دلایل مختلفی و جود داشته باشد اما این ایده خوبی است که بدانید تامین کننده کالای شما از کدام بندر استفاده می کند بنابراین به راحتی میتوانید هزینه حمل بار از چین را حدودا محاسبه کنید. مثلا اگر شما کالاهای خود را از کارگو چین سفارش داده اید و تامین کننده شما بین گوانجو و شنزن است بهتر است برای صرفه جویی بیشتر در کرایه حمل بار خود، کالاها را از شنزن تویل و به ایران حمل کنید.

چرا تفاوت؟

اندازه بندر غالبا عاملی در تغییر هزینه حمل کالا از طریق دریا به حساب می آید. به عنوان مثال بندر شانگهای شلوغ ترین بندر تجاری جهان است که سالانه 32 میلیون کانتینر دارد به همین دلیل این بندر ارزان تر از سایر بنادر چینی است. کارگو چین CMG در بندر گوانجو دارای انبارهای متعددی است که شما میتوانید کالاهای خودر را به آنجا ارسال تا در اولین فرصت به سمت دبی و یا ایران حمل گردد. 

در صورتیکه تامین کننده شما، کالاهایتان را به صورت رایگان به انبار منتقل کند هزینه حمل شما افزایش نخواهد یافت اما در غیر اینصورت هزینه حمل کالاهایتان از کارگاه و یا کارخانه تامین کننده شما تا انبار نیز محاسبه می شود و در قیمت نهایی حمل تاثیر میگذارد. باید در نظر داشته باشید که این نوسانات فقط باید در کل هزینه حمل دریایی بار حداقل باشد. 

نرخ حمل بار با کشتی - چرا این نرخ ناپایدار است؟

یکی از شایع ترین سوالاتی که هنگام بحث درباره هزینه حمل کانتینر از چین به ایران می شود مربوط به قیمت ناپایدار کانتینر FCL  است. معمولا محموله های بار کانتینر LCL  مشمول چنین نوسانی نیستند. هنگام حمل کانتینر FCL ، درک این مسئله که نرخ حمل بار با کشتی چگونه میتواند متفاوت باشد بسیار مهم است. 

 کارگو چین CMG یک شرکت حمل و نقل دریایی است که بارهای شما را در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما از چین به دبی یا ایران حمل میکند. این شرکت در قبال حمل و نقل دریایی، بارهای شما را بیمه میکند؛ یعنی اگر بار شما در طول مسیر حمل بار دریایی صدمه ببینید، گم شود و یا آتش بگیرد تمامی خسارت شما پرداخت خواهد شد. با ما تماس بگیرید: 02133110493

  Your current access does not permit you to view the comments under this section