بلاگ

جستجو

راهنمای گام به گام واردات کالا از چین

راهنمای گام به گام واردات کالا از چین | کارگو چین CMG

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

حمل کالا از چین به ایران به عنوان یک تجارت پرسود برای بسیاری از مشاغل معرفی شده است. محصولات ساخته شده در چین از جمله لوازم یدکی خودروی چینی، موبایل و لوازم جانبی آن، دستگاه ماینر استوک، کیف و کفش و بسیاری دیگر در سراسر دنیا محبوب هستند. با این حال، به ویژه برای تازه کاران، کار آسانی نیست. روزند واردات می تواند بسیار پیچیده، گیج کننده و پر هزینه باشد. سود پیش بینی شده اغلب با زمان طولانی حمل و نقل، افزایش هزینه حمل دریایی بار و تاخیرهای غیر منتظره کاهش می یابد. 

در این مقاله راهنمای گام به گام درباره حمل بار از چین به ایران را بررسی می کنیم و اینکه چه کارهایی می توانید انجام دهید تا روند حمل و نقل راحت تر و کارآمدتر انجام شود. 

نکته: اطلاعات ارائه شده در زیر فقط یک اطلاعات کلی است. بهترین روش همیشه بررسی فرایند حمل و نقل بار از چین با یک شرکت کارگو در چین است.

گام اول: حقوق وارداتی خود را بشناسید

هنگامی که از چین خرید می کنید، یک واردکننده محسوب می شوید. شرکت های پیکی مانند DHL/UPS/FedEx اگر بسته شما کوچک باشد گزینه مناسبی هستند، همچنین اگر اندازه بسته آنچنان بزرگ نباشد به راحتی آن را برای شما حمل و به درب شما تحویل می دهند. این کار باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. 

اما قبل از خرید کالاهای تجاری از چین به عنوان یک واردکننده و یا یک فرد عادی باید در مورد حقوق خود در زمینه واردات بدانید. بسیاری از مقررات واردات فقط در مورد کالاهایی که برای مقاصد تجاری - فروش وارد می شوند، اعمال می شود. 

گام دوم: کالاهایی که می خواهید وارد کنید شناسایی کنید

شرکت ارائه دهنده محصولات با فروش آنها درآمد کسب می کند. انتخاب محصولات اشتباه به معنای از دست رفتن وقت و هزینه است. اگر می خواهید واردکننده موفقی باشید اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب محصول مناسب برای فروش است. 

بهتر است تا حد امکان اطلاعاتی درباره کالاهایی که قصد واردات دارید جمع کنید، بدست آوردن اطلاعات فنی، اطلاعات مربوط به ترکیب محصول و در صورت امکان نمونه محصول کمک بسیاری به شما می کند. اگر قصد حمل نمونه از چین دارید با ما تماس بگیرید.

این اطلاعات وقتی نوبت به تعیین طبقه بندی تعرفه گمرکی می رسد بسیار مفید خواهند بود، از شماره طبقه بندی تعرفه گمرکی HS Code برای تعیین نرخ عوارض اعمال شده برای کالاهای شما استفاده خواهد شد. پیشنهاد می کنیم:

  • محصولی را بخرید که دوست دارید و در فروش آن اشتیاق دارید
  • یک محصول منحصربفرد بخرید زیرا می توانید با قیمت بالایی آن را بفروشید
  • محصولی را انتخاب کنید که بتوانید در حجم بالا حمل کنید تا بتوانید هزینه حمل دریایی کالایتان را در هر واحد کاهش دهید

گام سوم: اطمینان حاصل کنید کالاهایی که مایلید وارد کنید به ایران مجاز باشند 

کالاهای خاصی مجاز به واردات نیستند. کشورهای مختلف محصولات ممنوعه مختلفی دارند، همچنین اطمینان حاصل کنید که کالاهایی که قصد واردات آنها را دارید مشمول مجوزها، محدودیت ها یا مقررات دولت ایران باشند. این مسئولیت واردکننده است که انواع کالاها با قوانین ورود آنها به کشور را بداند. لطفا مقاله "واردات کالاهای خطرناک - 9 کلاس از محصولات خطرناک" را بخوانید.

واردات کالاهایی که ناامن هستند و نتوانسته اند الزامات بهداشتی را رعایت کنند یا اینکه محدودیت ها را نقض می کنند، در نهایت باعث می شوند جریمه پرداخت کنید، کالاها بازداشت و احتمالا نابود می شوند. 

گام چهارم: کالاهای خود را طبقه بندی کرده و هزینه حمل کالا از چین را محاسبه کنید

شماره طبقه بندی تعرفه گمرکی 10 رقمی را برای هر آیتمی که می خواهید وارد کنید تعیین کنید. این اعداد به همراه گواهی مبدا برای تعیین نرخ عوارضی که هنگام واردات باید بپردازید استفاده می شود، سپس هزینه حمل بار دریایی از چین را محاسبه کنید. به Incoterms توجه کنید و قبل از سفارش خود کل هزینه حمل کانتینر از چین به ایران را محاسبه کنید. به عنوان مثال FOB به معنی اضافه کردن سه مورد زیر به یکدیگر است:

  • قیمت کالا را از تامین کننده آن دریافت کنید
  • هزینه حمل بار از چین را از شرکت کارگو چین دریافت کنید
  • هزینه ترخیص کالا از گمرک و همچنین هزینه ارسال کالا به محل مورد نظرتان را دریافت کنید

گام پنجم: تامین مورد اطمینان خود را در چین پیدا کنید و سفارش دهید

سفارش خود را در زمان مناسب ثبت کنید و شرایط حمل و نقل را مشخص کنید. زمان آماده شدن کالا می تواند تاثیر غیرمستقیمی بر هزینه حمل دریایی بار بگذارد، در صورتی که در زمان مشخص آماده نشود ممکن است تا رزرو بعدی کشتی مدتی را در انبار بگذرانند و این نگهداری برای شما هزینه داشته باشد. 

پس از انتخاب تامین کننده خود، درخواست (P/I (Proforma Invoice or Quote Sheet خود را برای خریدهای احتمالی خود درج کنید تا شماره سیستم، توضیحات و ارزش موردنظر را برای هر مورد داشته باشید. دقت داشته باشید برای محاسبه هزینه حمل بار از چین به Proforma Invoice و پکینگ لیست خود احتیاج دارید. P/I شما باید وزن، ابعاد کارتن ها و همچنین ارزش خریدهای شما را داشته باشد.

پیش فاکتور Proforma Invoice چیست؟ 

پیش فاکتور یک سند غیر الزام آور است که به بودجه بندی خریدهای آینده شما کمک می کند. درخواست پیش فاکتور به منزله سفارش خرید نیست و همچنین تعهد قانونی ایجاد نمی کند. 

توجه:

1. اطمینان حاصل کنید که تامین کننده با حمل و نقل دریایی تحت شرایط  FOB از نزدیک ترین بندر یا فرودگاه خود موافقت می کند زیرا این امر باعث می شود هزینه حمل و نقل دریایی بار شما از چین تا حد زیادی کاهش یابد و کنترل بیشتری روی فرایند حمل داشته باشید. به عنوان مثال اگر شما از چین وارد می کنید و نزدیک ترین بندر به تامین کننده شما گوانجو است، می توانید شرایط FOB گوانجو را درخواست کنید. اگر این راهنمایی برای شما مناسب نیست می توانید از روش EXW استفاده کنید. 

2. در نظر داشته باشید حمل کالا از چین از طریق دریا بسیار کند است و این بدین معنا است که مطمئنا برنامه ریزی طولانی مدت بیشتری در مقایسه با خرید محصولات داخلی نیاز دارد. علاوه بر این، زمان لازم برای واردات کالا از چین؛ از جمله مستندات، بسته بندی و بارگیری در کانتینر، حمل دریایی بار، ترخیص کالا در گمرک، بارگیری کانتینر و ارسال به مقصد موردنظر در ایران می تواند تا 2.5 ماه طول بکشد.

به طور کلی توصیه می کنیم قبل از نیاز به دریافت کالا حداقل 3 ماه قبل سفارش خود را آغاز کنید. پیشنهاد می کنیم همیشه به دنبال کمترین قیمت و بیشترین کیفیت باشید.

اگر به تولیدکننده ای برخورد کردید که نسبت به بقیه ارزان تر است، یک پرچم قرمز برافراشته کنید. باید بدانید که در چین کمترین قیمت وجود ندارد زیرا کمترین قیمت همیشه با ریسک بالا و کیفیت کم همراه است. فقط یک تولیدکننده قابل اعتماد را پیدا کنید و در چهارچوب استاندارد با آنها تجارت کنید.

عدم شفاف سازی جزئیات محصول

اگر در مورد مشخصات کالای مورد نیاز خود با تامین کننده اش روابط شفافی ندارید، این احتمال بزرگ وجود دارد که دقیقا آنچه را که نمی خواستید دریافت کنید. شفاف نیست به این معنی است که کارخانه بر اساس پس انداز هزینه شما تصمیم می گیرد. اطمینان حاصل کنید که مواد و فرآیند تولید هر کالا را 2 بار بررسی کنید تا بتوانید در مورد کالاهایی که خریداری کرده اید اطمینان داشته باشید.

مطمئن شوید که تامین کننده شما تمام مشخصات محصول مورد نظر شما را از جمله بسته بندی آنها کاملا تائید کرده است. گاهی اوقات، ارسال نمونه برای بررسی مجدد لازم است. برای حمل نمونه از چین با شماره 02133110493 بگیرید.

 

راهنمای گام به گام واردات کالا از چین

 

عدم اعتماد به فروشنده خود را نشان دهید

تجارت بین المللی مبتنی بر اعتماد متقابل است. اگر به تامین کننده خود اعتماد نکنید هیچکس به دنبال تولید کالای شما در کارخانه نخواهد بود و هیچکس صادقانه در هنگام بروز مشکل به شما کمک نمی کند.

گام ششم: حمل بار از چین را مدیریت کنید

حمل کالا از چین با هزینه هایی همراه است، از جمله هزینه بسته بندی کالاها در صورت نیاز، هزینه حمل کانتینر، هزینه نگهداری و انبارداری کالاها جهت بارگیری در کانتینر. برای بدست آوردن یک تصویر کامل از هزینه حمل و نقل باید هریک از این عوامل را مورد توجه قرار داد. برای صرفه جویی در این هزینه ها می توانید با تامین کننده خود درباره بسته بندی استاندارد کالاهایتان صحبت کنید تا دیگر نیازی به بسته بندی مجدد آنها برای کاهش میزان فضای اشغال شده در کانتینر نداشته باشید، همچنین می توانید زمان دقیق آماده شدن کالاهایتان را با تامین کننده و نماینده ما در چین هماهنگ کنید تا به محض آماد شدن آنها، کانتینر جهات بارگیری و ارسال آماده گردد. 

پس از بررسی هزینه حمل کانتینر از چین، کافیست اطلاعات تماس تامین کننده خود را برای ما ارسال کنید تا کارشناسان کارگو چین CMG و نماینده ما در چین با تامین کننده شما تماس و مراحل تحویل، حمل دریایی و تحویل کالا به مقصد مورد نظر شما را انجام دهیم. جزئیاتی که باید مورد بررسی قرار دهید عبارت است از:

  • حمل دریایی بار از چین
  • حمل هوایی بار از چین

پیشنهاد می کنیم: همیشه در نظر بگیرید که ممکن است تاخیرها در طی این فرایند اتفاق بیفتد مانند کالاهایی که ممکن است به موقع تولید نشود، کشتی ممکن است طبق برنامه زمانی تعیین شده حرکت نکند و یا کالاها در گمرک نگهداری شوند بنابراین بر اساس آن آماده شده و برنامه ریزی کنید.

انتظار نداشته باشید محموله شما به محض تکمیل کالاهایتان بندر را ترک کند زیرا برای حمل آنها از کارخانه تا بندر حداقل به 1 الی 2 روز زمان نیاز دارد، همچنین روند اعلامیه آنها به گمرک نیز نیازمند زمان است. علاوه بر این، در برخی موارد فقط یک فرکانس مسیر در هر هفته وجود دارد و ممکن است حرکت کشتی را به تاخیر اندازد. 

شرکت حمل و نقل دریایی خوبی را انتخاب کنید

کار را به کاردان سپردن بسیار ارزشمند است، هزینه حمل و نقل شما شامل هزینه های مستقیم و غیرمستقیم حمل کالاهای شما از مبدا در چین به محل مورد نظر شماست. اگر این کار را به درستی انجام دهند و یک شرکت اراده دهنده خدمات حمل بار از چین انتخاب کنید، می توانید تجارت خود را با چین آغاز کنید. در نظر داشته باشید که در هنگام سفارش درباره بیمه کالاهایتان نیز سوال کنید تا در صورت بروز آسیب خسارت شما پرداخت شود. 

گام هفتم: محموله های خود را پیگیری و برای دریافت آنها آماده شوید

ارسال کالا از چین به ایران به زمان نیاز دارد، به عنوان مثال کالاهای حمل شده از چین به طور متوسط حدودا 2.5 ماه طول می کشد تا به دست شما برسد. در طول این زمان، فاکتور خرید، پکینگ لیست، بارنامه و سایر اسناد مربوطه را بررسی کنید. در صورت بروز مشکل برای رفع عیب، باید مراحل انجام کالاهای خود را هنگام ترخیص کالا از گمرک کشور خود بدانید. 

گام هشتم: کالاهای حمل شده خود را بدست بگیرید

وقتی کالایی وارد کشور می شود برای ورود باید در گمرک ترخیص شود، اگر همه چیز خوب پیش رود این حق شماست که محموله خود را تحویل بگیرید. اگر می خواهید از خدمات حمل و ترخیص بار کارگو ما استفاده کنید، کافیست با ما تماس بگیرید تا محموله شما در محل موردنظرتان تحویل دهیم. 

این نکات را دنبال کنید و تحقیقات خود را انجام دهید تا از واردات از چین لذت ببرید. لطفا در صورت تمایل به ما اطلاع دهید تا به هر طریقی که می توانیم به شما کمک کنیم.

 

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  Your current access does not permit you to view the comments under this section