بلاگ

جستجو

چگونه از تاخیر در حمل کالا از چین به ایران جلوگیری کنیم؟ | کارگو چین CMG

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

متاسفانه روند حمل کالا از چین می تواند با تاخیرهایی همراه شود. پس از بررسی های ارسال بسته از چین به این نتیجه رسیدیم که در این روند تاخیرهایی می توانند رخ بدهند بنابراین در این مقاله به راهکارهای عملی برای کاهش زمان حمل بار از چین می پردازیم.

در حالیکه همه علاقه مند به صرفه جویی در هزینه حمل بار از چین هستیم، مدت زمان انجام این روند چندان جذاب نیست و حمل و نقل دریایی از چین می تواند در حدود 2.5 ماه طول بکشد بنابراین شما مطمئنا نمی خواهید که زمان دیگری را نیز به آن اضافه کنید. قسمت اول این مقاله درباره تاخیرهای معمولی که احتمالا باعث تاخیر در حمل کانتینر از چین به ایران می شود است. هوای بد ممکن است اوضاع را تا چند روز به تاخیر بیندازد ... دزدان دریایی که به کشتی های باری حمله می کنند و کالاهای شما را می گیرند شایعه ای بیش نیست بنابراین آرامش خود را حفظ کنید.

گمرک: این خبر بد است، تاخیر در گمرک رایج ترین علت است و ممکن است گران باشد اما این خبر خوب است که همه آنها قابل پیشگیری هستند! با کمی برنامه ریزی می توان از تاخیر در گمرک ایران جلوگیری کرد. تهیه اسناد مربوط به حمل و ترخیص کالا از چین به ایران ارزش این را دارد که در صورت درخواست از طرف گمرک و ارائه توسط کارگو چین CMG از این علت جلوگیری شود. در اینجا مختصرا شرح داده شده است:

شما قطعا نیاز به فاکتور خرید که شامل نام کالاها، ارزش آنها و نام فروشنده و خریدار در آن آمده است خواهید داشت. برخی از کالاها به دلیل خطر بیشتری که در حین حمل ایجاد می کنند از نظر گمرک نسبت به سایرین مورد بررسی قرار می گیرند. این موارد ممکن است حتی برای آزمایش نیز فرایند حمل کالایتان را با متوقف شدن رو به رو سازد تا اطمینان حاصل شود که آنها مطابق با استانداردهای ایمنی ایران هستند. 

 

تاخیر در حمل کالا از چین به ایران

 

اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است روند حمل کالا از چین برای مدتی در گمرک به تاخیر بیفتد و همچنین باید تمامی هزینه های آزمایش را بپردازید. اگر کالاهای شما به هر دلیلی در گمرک متوقف شوند؛ بهتر است اسناد مربوط را بر طبق لیست زیر تهیه و آماده کنید:

گمرک چین: تامین کننده کالای شما باید صادقانه عمل کند. در چین صاحبان مشاغل می توانند بسته به کد HS کالا هنگام صادرات، تخفیف مالیاتی از دولتشان دریافت کنند. این تخفیف بین 0% تا 17% است. برخی از تامین کنندگان ممکن است محصول را با کد اشتباه برای دستکاری این سیستم اعلام کنند. اگر این کار را بکنند و گرفتار شوند، گمرک چین حمل و نقل را نگه داشته و عرضه کنندگان را مجازات می کنند. 

حتی اگر تامین کننده شما سعی در انجام کار نادرستی نداشته باشد، اگر مجوز صادراتی نداشته یا در اظهارنامه اش اشتباهی انجام دهد نیز می تواند باعث تاخیر در فرایند حمل کانتینر از چین به ایران شود. راه حل تاخیرهای مشخص این است که اطمینان حاصل کنید که شما و تامین کننده شما تمامی اسناد و مدارک لازم را برای اعلام صحیح کالاها تهیه نمایید زیرا در مورد عواملی مانند طوفان در دریا کارهای زیادی نمی توانید انجام دهید اما تاخیرهای گمرک اغلب قابل اجتناب هستند.

نکته: برخی از افراد با تقلب و پنهان کردن نوع برند کالاهایشان سعی در کم ارزش جلوه دادن آنها هستند تا در هزینه حمل بار از چین صرفه جویی کنند!!! اما با این کار ضرر بیشتری می کنند زیرا پس از تحویل و بررسی بارها توسط کارشناسان کارگو چین یا کارشناسان گمرک هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید. 

 احتمالا مهم ترین بخش حمل دریایی بار از چین، آماده شدن آنها برای بارگیری در کشتی است، به همین دلیل یکی از آزاردهنده ترین تاخیرها زمانی است که کالاهای شما به دلیل عدم امکان سوار شدن در کشتی به تاخیر می افتند. 

تقص تجهیزات / عدم دسترسی

علت تاخیر: کشتی های باری پر هستند

این موضوع می تواند در مواقع شلوغی بندر یا مواردی که خطوط حمل و نقل، ظرفیت کشتی ها را به علت قیمت حذف می کند اتفاق بیفتد. این مسئله مانند مسئله حمل دریایی LCL نیست و در قراردادها بسیار معمول می باشد اما هنگام ارسال FCL مراقب باشید. هنگامی که نرخ حمل بار با کشتی پایین باشد، می تواند به علت "در معرض فضا" باشد و بسیار آسان کانتینر را یک هفته در اسکله متوقف کند.

راه حل این مشکل این است که اطمینان حاصل کنید که نرخ شما مشمول فضا نیست و قبل از ارسال بسته از چین این موضوع را بررسی کنید.

علت تاخیر: تاخیرهای حمل و نقل در ایران

حمل و نقل در شهرها با توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی ممکن است با تاخیرهایی همراه شود به عنوان مثال آلودگی هوا باعث می شود تردد کامیون ها در شهر ممنوع شود و همین امر منجر به ایجاد تاخیر در رفت و آمد می شود. با این وجود کارهای زیادی در این زمینه وجود ندارد. وقتی اطمینان حاصل شود که وسیله نقلیه امکان حرکت دارد به راحتی می توانید کالاهایتان را تحویل و از کامیون تخلیه نمایید. 

راه حل این است که شرایط را از قبل بسنجید و یا اینکه بارهایتان را در خودروهای باری کوچکتر حمل کنید تا بتوانید در شهر تردد کنید. 

علت تاخیر: ازدحام بندر

مانند هر صنعت دیگری، دوره های زمانی وجود دارد که تقاضا برای حمل و نقل دریایی بار به سرعت افزایش می یابد - بنابراین بعضی از اوقات افراد زیادی در تلاش هستند تا کالاهایی را از بندر خارج کنند؛ ازدحام و به همین ترتیب یک ترافیک که در آن فضای کافی برای دسترسی همه وجود ندارد منجر به بروز این مشکل می شود.

راه حل این است که در زمان اوج شلوغی در بندر از حمل دریایی بار خودداری کنیم.

 

 

آب و هوا

علت تاخیر: وزش باد شدید در بندر

این یک نوع احتیاط است؛ انواع خاصی از ماشین آلات که کار بارگیری و حمل کانتینر در چین را دارند در هنگام وزش باد شدید مجاز به کار نیستند، بنابراین اگر هوا به نوبه خود برای بنادر بدتر عمل کند ممکن است قادر به فعالیت نباشیم. 

علت تاخیر: هوای بد در هنگام ورود و خروج کشتی در بندر

این مشکل می تواند خروج کشتی از بندر را به تاخیر بیندازد و می تواند روی کشتی های مختلفی تاثیر بگذارد. ممکن است منجر به طغیان و تغییر خطوط حمل و نقل دریایی شود.

راه حل این است که آب و هوا را کنترل کنید که این امکان وجود ندارد و برای این مشکل راه حلی جز منتظر ماندن و تاخیر در حرکت کشتی ها نیست. 

 

تاریخ cut-off در حمل کالا از چین به ایران

 

علت تاخیر: کالاهای شما قبل از تاریخ خروج کشتی به بندر نمی رسند

اولین علل تاخیر در حمل و نقل دریایی بار از چین ممکن است مربوط به پیش از ورود کالاهای شما به کشتی باشد. این علت زمان خروج آخرین باری که محموله ممکن است برای بارگیری به یک کشتی خاص به بندر تحویل داده شود است. اگر به هر دلیلی کالای شما به موقع تحویل داده نشود، آنها قادر به سوار در کشتی نیستند - این معنای تاخیر است و حمل کالا از چین برای شما در نوبت دیگری صورت می گیرد. 

متاسفانه، تامین کنندگان چینی اغلب تحت این عنوان که حقیقت را جور دیگری بازگو می کنند شناخته شده اند. بعضی اوقات آنها ممکن است ادعا کنند که کالاهای شما آماده ارسال هستند اما در موعد مورد نظر آماده نباشند و این حمل کالای شما را به تاخیر می اندازد. ما بارها و بارها در مقالات به این موضوع که پیدا کردن تامین کننده مناسب چقدر مهم است اشاره کردیم. با در نظر گرفتن فرهنگ و موانع زبانی که در حال حاضر وجود دارد، داشتن یک تامین کننده که در بالای همه این موارد بدقول است فاجعه است بنابراین اطمینان حاصل کنید که تمام تحقیقات لازم را انجام داده اید و از تامین کننده خود مطمئن هستید.

اگر در این زمینه نیاز به مشاوره دارید کافیست با مشاوران متخصص ما تماس بگیرید تا شما را در خرید از چین راهنمایی کنند. 

 

تاخیر در خطوط حمل کالا از چین به ایران

 

تاخیر در خطوط حمل و نقل دریایی

علت تاخیر: خطوط حمل و نقل مسیرهای خود را تغییر می دهند

این موضوع کاملا برای همه نگران کننده است اما خیلی اتفاق نمی افتد، اما به هر حال در خصوص حمل و نقل تصمیم می گیرند مسیرهای خود را که قبلا بر اساس آنها حرکت می کردند تغییر دهند! این بدین معنا است که آنها حمل کانتینر از چین را به نوعی متوقف می کنند و باید منتظر کشتی باری بعدی خروج از بندر باشند. این روند منجر به تاخیر یک و یا دو هفته ای می شود اما بسیار نادر است. 

علت تاخیر: کشتی ها پر از تجهیزات هستند

احتمالا مهم ترین بخش حمل و نقل کالاهای شما وارد کردن آنها به مرحله ارسال است - به همین دلیل کمی از آزاردهنده ترین و غیرقابل اجتناب ترین تاخیرها زمانی است که کالاهای شما به دلیل عدم امکان سوار شدن در کشتی به تاخیر می افتند زیرا کشتی پر است یا تجهیزات کافی ندارد. پر بودن یا عدم تجهیزات کافی در کشتی ها از دسترس همه افراد خارج است - با این وجود، کاری که کی توانید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که کالاهای شما قبل از اینکه به آنها احتیاج داشته باشید آماده شوند تا در صورت بروز این تاخیر خیلی عقب نمانید. 

راه حل این است که این موضوع خارج از کنترل است بنابراین کار کردن با شرکت حمل و نقل دریایی که با برنامه ریزی عمل کند بسیار مهم است. علت تاخیر بعدی موردی است که با کمی برنامه ریزی به راحتی قابل پیشگیری است. 

 

تعطیلات چین در ه ایرانحمل کالا از چین

 

تعطیلات ملی

علت تاخیر: تعطیلات چینی باعث تاخیر می شود

در پاراگراف های بالا ازدحام در بندر را لمس کردیم، اما این مسئله به یک مسئله عظیم در مورد تعطیلات چینی ها تبدیل شده است - برخی از این تعطیلات 3 هفته ارسال را به تاخیر می اندازند! تنها راه حل این است که تعطیلات آنها را در تقویم علامت بزنید و برای آنها برنامه ریزی کنید. 

به طور خلاصه، در حالیکه دلایل زیادی برای تاخیر در روند حمل و نقل وجود دارد می توانید با آماده سازی و اطمینان از اینکه همه روال انجام شده است به راحتی از آنها جلوگیری کنید. حتی بهتر - اگر برای واردات از طریق باربری دریایی به کمک نیاز دارید با ما تماس بگیرید و ما از کمک کردن به شما خوشحال خواهیم شد. 

 

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  Your current access does not permit you to view the comments under this section