بلاگ

جستجو

حمل بار دریایی یا حمل بار هوایی

حمل کانتینر از چین یا حمل بار هوایی - کدام روش برای شما مناسب است؟ | کارگو چین CMG

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دلایل زیادی وجود دارند که ممکن است بخواهید حمل و نقل بین المللی انجام دهید - ممکن است بخواهید هدایایی را از کشور چین بخرید و به ایران ارسال کنید. صرف نظر از اینکه چرا به دنبال واردات از چین هستید، در این مقاله گزینه های حمل و نقل وجود دارد!

حمل و نقل بین المللی

اگر می خواهید یک محموله را به صورت بین المللی ارسال کنید، گزینه های مختلفی در دسترس شما است. هواپیماها و کشتی های باری برای حمل و نقل بین چین و ایران مورد استفاده قرار می گیرند اما روش های مختلف حمل و نقل با شرایط مختلف، متفاوت است. این مقاله به شما کمک می کند تا همه چیز را درباره حمل بار هوایی و حمل بار دریایی درک کنید. ما شما را در انتخاب روش حمل و نقل مناسب با کالایتان راهنمایی خواهیم کرد و نکاتی را در مورد چگونگی انتخاب روش و صرفه جویی در هزینه هایتان خواهیم گفت. 

چگونه می توانم حمل و نقل کنم؟ (روش های حمل و نقل)

روش های زیادی برای حمل کالا از چین به ایران وجود دارد. حمل و نقل از طریق دریا یا هوا اغلب بهترین گزینه برای حمل بار از چین به ایران است. در صورت واردات از چین چه اتفاقی می افتد؟ 

حمل و نقل هوایی: حمل و نقل هوایی قدیمی راهی برای حمل بار سریع کالا از چین است و بسته را به سرتاسر جهان در کوتاه ترین زمان ارسال می کند. این روش در مقایسه با روش حمل و نقل دریایی گران تر است و بهترین مزیت آن تحویل سریع بسته ها است.

حمل و نقل دریایی: حمل بار دریایی اغلب ارزان ترین روش حمل و نقل در جهان است اما زمان طولانی را طی می کند تا بسته را ارسال کند. حمل و نقل دریایی همان چیزی است که ما در آن تخصص داریم و همچنین می توانیم در حمل و نقل هوایی نیز به شما کمک کنیم.

کدام روش حمل بار برای من مناسب است؟

در هنگام انتخاب بهترین روش برای ارسال کالا، مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. عمده این موارد عبارت است از:

  • قیمت
  • اندازه کالا
  • چقدر سریع به کالاهای خود احتیاج دارید
  • سرویس

قیمت - بسیاری از مردم به دنبال ارزان ترین روش ارسال بسته از چین به ایران هستند. اگر زمان ارسال کالا برای شما محدودیتی به وجود نمی آورد و می توانید نسبت به این قضیه منعطف باشید، می توانید پول زیادی را صرفه جویی کنید  زیرا حمل دریایی بار بسیار ارزان تر از حمل هوایی بار است. 

اندازه کالا - در انواع روش های حمل و نقل کالا در خارج از کشور، اندازه کالا تا حد زیادی تعیین کننده قیمت است. بارهای بیشتر از اندازه مشخص، ممکن است در هزینه حمل باراز چین به ایران تاثیر بگذارد و آن را بیشتر کند از طرف دیگر بسته های کمتر از اندازه مشخص حدود 100 کیلوگرم و 0.5 مترمکعب هزینه حمل دریایی بار از چین را بی معنی می کند، این وزن و ابعاد کاملا بستگی به شرکت حمل و نقلی دارد که قرار است کالاهای شما را حمل کنند و این موضوع به این معنی نیست که امکان حمل کالاهایی با این حجم امکان پذیر نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان کارگو چین  CMG تماس حاصل فرمایید.

چقدر سریع به کالاهای خود نیاز دارید - تفاوت زیادی بین زمان تحویل حمل دریایی بار و حمل هوایی بار وجود دارد. حمل کالا از چین به ایران توسط روش دریایی حدودا 2.5 ماه طول می کشد در صورتی که این زمان برای حمل هوایی بار حدودا 1 ماه است.

چقدر می خواهید روند کار ساده باشد - فرایند کار در روش های مختلف حمل بار متفاوت است. حمل و نقل دریایی و هوایی بار اگر مطمئن باشید که شرکت کارگو چین شما دقیقا بداند که به چه چیزهایی احتیاج دارد تا بتواند محموله شما را حمل و در گمرک ترخیص بنماید بسیار آسان خواهد بود. 

حمل بار دریایی در مقابل حمل بار هوایی

در این مقاله راهنمای ساده ای برای انتخاب بهترین گزینه برای شما بسته به نیازهای شما آورده شده است: 

به عنوان یک قانون کلی، هر چیزی زیر 100 کیلوگرم برای مثال موارد شخصی معمولا ارزش استفاده از حمل دریایی را ندارد. اگر کالای کمتری و با ارزش بالا مانند موبایل، تبلت یا ساعت های لوکس را وارد می کنید، معمولا استفاده از حمل و نقل هوایی ارزش بیشتری دارد. حمل و نقل دریایی به نوعی پول شما را پس انداز می کند، اگرچه در این مثال، حمل دریایی بار ارزان تر به نظر می رسد اما این روش حمل برای بارهای بزرگ مقرون به صرفه است. 

حمل و نقل هوایی

درباره حمل ونقل هوایی زیاد اشاره کردیم، اکنون وقت آن رسیده است که درباره آن مفصل توضیح دهیم. 

حمل و نقل هوایی بین المللی چیست؟

حمل و نقل هوایی راهی سریع برای جا به جایی کالاهای فله است. محصولات شما در هواپیما بارگذاری می شوند و به محل موردنظر ارسال می شوند. طبعا این روند بسیار سریع تر از حمل و نقل از طریق باربری دریایی است. با این حال، در هواپیما فضای کمتری وجود دارد و وزن یک عامل بسیار مهم است. به همین دلیل هزینه حمل و نقل هوایی به طور متفاوتی محاسبه می شود. به عنوان مثال هزینه جا به جایی یک کیلوگرم بار از طریق هوا مبلغ قابل ملاحظه ای به نسبت روش دریایی دارد، به همین دلیل بار دریایی اغلب می تواند گزینه ارزان تری باشد.

هزینه حمل بار هوایی چگونه محاسبه می شود؟

نرخ حمل و نقل هوایی بر اساس وزن واقعی و حجمی یک محموله تعیین می شود و هر کدام که بیشتر باشد مدنظر قرار می گیرد. وزن واقعی یک کالا وزنی است که ترازو نشان می دهد و وزن حجمی در واقع وزنی است که حجم بالایی دارد. این هزینه در شرایطی است که اندازه برخی از اقلام باعث می شود فضای بیشتری در هواپیما نسبت به وزن واقعی کالا به وجود بیاید. به عنوان مثال، جعبه بالش های 10 کیلوگرمی بسیار بزرگ تر خواهند بود و بنابراین فضای بیشتری را نسبت به جعبه 10 کیلوگرمی ناخن گیر می گیرند. 

وزن بار در حمل و نقل هوایی 6 برابر بیشتر از وزن کالا در حمل و نقل دریایی است. ابعاد جعبه ها (متر) را باهم ضرب می کنیم و آن رقم را در عدد 6000 تقسیم می کنیم. اگر این مقدار از وزن واقعی بزرگتر باشد این وزن قابل اندازه گیری و محاسبه درهزینه بار هوایی است. 

نحوه محاسبه هزینه هر کیلو بار هوایی: ((طول * عرض * ارتفاع * تعداد کارتن) / 6000)

برای مثال اگر شما 8 کارتن داشته باشید و اندازه هریک از این کارتن ها بدین شکل باشد: طول 0.5 متر در عرض 0.5 متر در ارتفاع 0.5 متر باشد، وزن حجمی آنها بر اساس فرمول بالا 166 کیلوگرم خواهد بود. حال اگر وزن واقعی کالاها 100 کیلوگرم باشد بنابراین وزن حجمی که 166 کیلوگرم است برای محاسبه هزینه حمل هوایی این کارتن ها در نظر گرفته می شود اما اگر وزن واقعی کالاها به جای 100 کیلوگرم 200 کیلوگرم باشد بنابراین وزنی که معیار محاسبه نرخ حمل بار هوایی قرار می گیرد 200 کیلوگرم است. بدین معنا که پس از محاسبه وزن حجمی بارها و مقایسه آن با وزن واقعی آنها، هر کدام که بیشتر باشد در نظر گرفته می شود. 

کدام روش حمل و نقل مناسب تر است؟ حمل بار هوایی یا حمل بار دریایی؟

این سوال، یکی از متداول ترین سوالاتی است که از ما می پرسند! اگر می خواهید پاسخ دقیقی در مورد انتخاب حمل و نقل هوایی یا حمل و نقل دریایی بدانید، کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید و اصلا نگران نباشید؛ با این وجود در این مقاله به این پاسخ می پردازیم. هنگام تصمیم گیری در مورد حمل و نقل هوایی و دریایی، سه مورد اصلی که باید در نظر بگیرید عبارت است از:

  • قیمت 
  • اندازه
  • زمان تحویل

حمل و نقل دریایی به طور کلی بین 4 تا 6 برابر ارزان تر از حمل و نقل هوایی است. اگر نگران کم کردن هزینه های خود هستید، حمل دریایی بار برای شما مناسب تر است. در هنگام تعیین هزینه های حمل و نقل دریایی، 1 کیلوگرم در دقیقه برابر با 1000 کیلوگرم است اما در حمل و نقل هوایی 6 کیلوگرم برابر با 1000 کیلوگرم است. اگر وزن بار خود را در حمل دریایی بار افزایش دهید احتمال بالا رفتن قیمت آن پایین است. در صورت وارد کردن محموله های سنگین تر از طریق بار هوایی، اختلاف هزینه بین دو گزینه بسیار بیشتر از حد معمول 4 تا 6 برابر می شود. 

هنگام واردات کالا از چین به ایران، زمان اغلب یک عامل است. اگر شرایط خاصی دارید و به کالاهای خود در کوتاه ترین زمان احتیاج دارید بلافاصله حمل و نقل هوایی را انتخاب کنید زیرا بهترین گزینه برای شما است. از طرف دیگر، اگر قصد واردات کالاهایی را دارید و میتوانید چندین هفته صبر کنید، حمل و نقل دریایی ممکن است انتخاب شما باشد. همانطور که در اینفوگرافیک نشان داده شده است، حمل و نقل هوایی می تواند به سرعت از هر کجای چین به هر نقطه از ایران در طی 1 ماه ارسال شود در حالی که حمل و نقل دریایی می تواند فرایندی طولانی تر باشد. 

اگر از نظر اخلاقی برای شما مهم است که هوا را کمتر آلوده کنید و شرکت شما ردپای کربن از خود به جا نگذارد، حمل و نقل دریایی مطمئنا راه پیش روی شما است. از نظر انتشار گاز دی اکسید کربن، حمل دریایی بار 15 گرم دی اکسید کربن را به ازای هر تن بار در یک کیلوگرم جا به جا می کند. در حالی که حمل بار هوایی 545 گرم از این گاز را در هر تن ساطع می کند.

حمل و نقل دریایی

حمل بار دریایی از جمله خدمات مورد علاقه کارگو چین CMG است. اگر بتوانید حداقل ها را برآورده کنید و به دنبال حمل و نقل ارزان قیمت بین المللی هستید، حمل و نقل دریایی دقیقا همان چیزی است که شما می خواهید. حمل دریایی بار همان چیزی است که ما بیشتر از هر خدمت دیگری در اختیار شما قرار می دهیم بنابراین با ما در تماس باشید.

حمل و نقل دریایی چیست؟

واردات کالا از چین با کشتی به معنای حرکت کالاهای فله از طریق دریا است. کالاهای شما روی کشتی های باری بسته بندی شده و در سرتاسر ایران به مقصد موردنظر شما منتقل می شوند. برای این کار، شما قطعا خواهان حمل و نقل باری هستید زیرا ما همان شرکت کارگو چینی هستیم که کالای شما را بیمه می کند. ارتباط با تامین کنندگان خود را به روز نگه دارید و حمل کالاهای خود را به ما بسپارید.

نکته این است که اگر این روش را برای حمل کالا از چین انتخاب کرده اید مراحل بسیاری را باید پشت سر بگذرانید که کارشناسان ما در تمامی این مراحل در کنار شما خواهند بود. همان طور که می توانید حدس بزنید دریانوردی در جهان کار سریعی نیست در حقیقت حمل و نقل دریایی کندترین روندی است که معمولا بیش از 2 ماه به طول می انجامد. با این حال، ارزش انتظار کشیدن را دارد زیرا بسیار مقرون به صرفه است. 

نرخ حمل و نقل بین المللی چگونه محاسبه می شود؟

هزینه حمل کانتینر از چین توسط حجم یا وزن محاسبه می شود، هر کدام که بیشتر باشد مدنظر قرار می گیرد و به طور معمول حجم در نظر گرفته می شود به همین دلیل ما باید ابعاد کالاهای حمل و نقل را بدانیم تا بتوانیم به شما قیمت دهیم و این یک اصل است. در این حرفه از اصطلاح فنی وزن یا اندازه گیری استفاده می کنیم که اغلب به "وزن در متر" کوتاه می شود. این بدان معناست که 1 مترمکعب معادل 480 کیلوگرم است یعنی در هر 1cbm حدودا 480 کیلوگرم بار جای می گیرد. 

حال اگر وزن کالای شما بیشتر از 480 کیلوگرم باشد ولی حجم آن تنها 1cbm را اشغال کند، به علت وزن بیشتر، حجم آن بیشتر محاسبه می شود. برای مثال اگر وزن کالای شما 960 کیلوگرم باشد و حجم اشغال شده توسط آن حدودا 1cbm باشد به علت آنها حداکثر وزن مجاز هر مترمکعب 480 کیلوگرم است برای محاسبه هزینه حمل بار از چین حجم شما را بیشتر از 1cbm در نظر می گیرند. اگر نیاز به مشاوره دارید کافیست با ما تماس بگیرید. 

واردات کالا از چین

واردات یک نوع حمل و نقل بین المللی است. واردات به معنای ورود کالاها به کشور است. یک الگوی تجارت بسیار موفق که بسیاری از مشتریان می توانند از آن بهره ببرند، تجارت وارداتی است. آنها محصولاتی را از چین وارد می کنند و در کشور می فروشند. اگر بتوانید محصولات باکیفیت را با قیمت مناسب تهیه کنید، این فوق العاده سودآور خواهد بود.

مقررات مختلفی برای واردات کالا از چین وجود دارد که میتواند بر هزینه حمل کالا از چین تاثیر بگذارد. توجه داشته باشید اغلب هزینه های اضافی شما به قیمت حمل دریایی بار شما تاثیر می گذارد. بهتر است قبل از ارسال کالا به ایران، تمامی هزینه های خود را با کارشناسان مجرب ما بررسی نمایید. 

فریت فورواردینگ به چه معناست؟

اگر برای اولین بار است که از چین کالا وارد می کنید و به خدمات حمل و نقل احتیاج دارید، به احتمال زیاد نمی دانید که حمل و نقل لجستیک چیست؟ در اصل ما افرادی هستیم که از همه تلاش خود برای واردات از چین به ایران استفاده می کنیم بنابراین اگر در این زمینه اطلاعات کمی دارید نگران نباشید و با شرکت حمل و نقل ما تماس بگیرید. ما برای کمک به شما آماده هستیم. 

 

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  Your current access does not permit you to view the comments under this section