بلاگ

جستجو

چه تعداد پالت در کانتینر 20 فوت و کانتینر 40 فوت جا می گیرد؟

چه تعداد پالت در کانتینر 20 فوت و کانتینر 40 فوت جا می گیرد؟ | کارگو چین CMG

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در حمل و نقل بار دریایی، پالت ها باید به صورت ایده آل در محفظه کانتینر حمل جا گرفته باشند. این موضوع از اینکه حمل و نقل شما به صورت port-to-port است یا door-to-door مستقل است و در هر دو روش باید رعایت شود. بسته به نوع و اندازه پالت، تعداد پالت هایی که می توانید در یک کانتینر 20 فوتی یا کانتینر 40 فوتی قرار بدهید متفاوت است. ابعاد داخلی آنها عبارت است از:

کانتینر 20 فوت: قد بلند 19 '4' x '7 "9" عرض x 7 "10"

کانتینر 30 فوت: قد بلند 39 '6' x 7 '9 "عرض x 7" 10 "

حمل و نقل بین المللی کانتینر بر استفاده از دو نوع پالت، پالت اتحادیه اروپا و پالت  2EUR تمرکز دارد که به آنها پالت استاندارد نیز گفته می شود. تصویر زیر یک نمای کلی را ارئه می دهد و فقط نمای کف کانتینر را در نظر می گیرد و بسته بندی در ردیف ها را در نظر نمی گیرد.

سازمان بین المللی استاندارد سازی، شش پالت ISO را در استاندارد 6780 خود طبقه بندی کرده است، این طبقه بندی با استفاده از فضای کف در کانتینرهای استاندارد به ترتیب صعودی نمایش داده می شوند. برای به حداقل رساندن استفاده از فضای کف، کانتینرهای گسترده ای وجود دارند. این کانیتنرهای غیراستاندارد فضای داخلی بیشتری دارند. این نوع پالت ها در اروپا شایع تر هستند و می توانند 24 تا 30 پالت را در خود جا دهند.

پالت های خود را برای حمل و نقل بهینه کانیتنر، بسته بندی کنید

جعبه های مقوایی یا محموله ها نباید بزرگتر از پالت باشند زیرا مانعی برای چیدمان پالت ایجاد می کنند. باید محموله های باری به درستی انباشته شوند. اجناس نادرست روی پالت ممکن است هنگام جا به جایی و یا نزدیک نگه داشتن پالت ها با یکدیگر خسارت ایجاد می کنند. 

از بندهای چسبنده یا ضایعات پلاستیکی برای اطمینان از حمل و نقل استفاده می شود که از آسیب و جا به جایی جلوگیری می کند. در حالیکه در بارگیری کانتینر معمولا سعی می کنند هدر رفت فضای کف را به حداقل برسانند، در بعضی موارد ممکن است لازم باشد وزن کل را در نظر بگیرند. حمل کالاهای سبک احتمالا در دو ردیف داخل کانتینر قابل تنظیم است. در مقابل، اگر پالت های بارگذاری شده سنگین باشند لازم است که تعداد کانتینرها را کم کنند تا از وزن مشخصی تجاوز نکند، این امر می تواند در صورتی اتفاق بیفتد که یک کانتینر با کامیون در حال عبور باشد و نیاز به محدودیت وزن جاده داشته باشد.

انتخاب پالت ها باید بر این اساس باشد

مناسب ترین پالت برای حمل و نقل دریایی کانتینر بستگی به تامین کننده و بازارهای درگیر دارد. فاکتورهای زیر تعیین می کنند که چند پالت را می توان در یک کانتینر استاندارد قرار داد.

ارتفاع بارگیری پالت

ارتفاع کالاها پس از قرار گرفتن روی پالت چقدر است؟ این موضوع به اندازه و وزن کالاها بستگی دارد و بارگذاری احتمالی کالاها در کانتینر را تحت تاثیر قرار می دهد. میزان بارگیری پالت ها توسط تامین کننده کالا یا سازنده محصول باید کاملا شفاف باشد.

وزن بار

این نکته باید در مورد پالت های سنگین در نظر گرفته شود زیرا وزن آنها ممکن است حداکثر تعداد پالت های مجاز در هر کانیتر را کاهش دهد. محدودیت های بار و وزن جاده را نیز باید در خاطر داشته باشیم.

فضای کانتینر

چیدمان پالت در کانتینر 20 یا 40 فوت باید حداکثر استفاده از فضا را در سه بعد داشته باشد. در همان زمان توزیع باید بارگیری و بارگیری کارآمد را ضمن به حداقل رساندن خسارات احتمالی تضمین کند. 

الزامات تخلیه بار

فاکتوری که برای مشتریان یا تحویل گیرندگان نهایی در حمل و نقل دریایی مهم است این مورد می باشد، مخصوصا افرادی که وظیفه تخلیه بار از کانتینرها را دارند. ممکن است محدودیت هایی در طول بارگیری در کانتینرها وجود داشته باشد. پس از انجام مشخصات و محدودیت های بار و پالت های موردنیاز، ممکن است نحوه بسته بندی محموله ها نیز بررسی گردد. 

  Your current access does not permit you to view the comments under this section