بلاگ

جستجو

حمل بار دریایی,  حمل هوایی بار

حمل بار دریایی یا حمل بار هوایی؟ کدام مناسب است؟ | کارگو چین CMG

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

هنگام خرید محصولاتی از کشور چین موارد بسیار مهمی هستند که باید آنها را بررسی کنید به عنوان مثال نحوه رسیدن آنها به محل موردنظرتان بسیار حائز اهمیت است. برای این منظور دو راهکار وجود دارد: حمل دریایی بار و حمل هوایی بار.
انتخاب روش حمل و نقل به شما بستگی دارد. اگر به دنبال سریع ترین سرویس حمل و نقل هستید بهترین گزینه برای شما حمل بار هوایی است، اما اگر میخواهید هزینه های خود را کاهش دهید شاید این روش برای شما مناسب نباشد و از روش دیگر یعنی حمل بار دریایی استفاده کنید.

البته این احتمال وجود دارد که کالایی که خریداری کرده اید به گونه ای باشد که جز حمل هوایی بار روش دیگری برای ارسال آن به ایران وجود نداشته باشد این موضوع به نوع کالای شما بستگی دارد. اگر قصد دارید کالای خود را در یک بازار خاص 2 تا 3 هفته ای بفروش برسانید پس نمیتوانید منتظر تحویل از طریق روش باربری دریایی بمانید.
از طرف دیگر اگر محصولاتی را وارد می کنید که ارزش آن پایین باشد و قصد استفاده از روش حمل بار هوایی را دارید ممکن است هزینه حمل محصولاتتان بسیار بیشتر از هزینه تمام شده محصولات گردد بنابراین بصرفه نیست که از روش حمل بار هوایی استفاده کنید. اگر تصمیم نهایی شما هنوز مشخص نشده است، امیدواریم راهنمایی ما کمک های بیشتری به شما ارئه دهد:


هزینه
به طور کلی حمل و نقل دریایی بار از چین به ایران چندین برابر ارزان تر از حمل و نقل هوایی است. اگر نگران هزینه هایتان هستید و به دنبال راهی هستید که هزینه های باربری را کاهش دهید، شاید حمل دریایی بار برای شما جذاب خواهد بود.
هنگام تعیین هزینه حمل و نقل دریایی از چین 1cbm معادل 360 کیلوگرم است. cbm واحد حجم در باربری دریایی است و شامل ابعاد 1 * 1 * 1 می شود. همچنین در حمل و نقل هوایی بار از چین 1cbm معادل 167 کیلوگرم است. حال اگر وزن کالای شما در حمل دریایی بار بیشتر از این مقدار باشد به عنوان مثال وزن بار شما در حدود 720 کیلوگرم باشد ولی فضای اشغال شده در کانتینر در حدود 1cbm باشد شما باید هزینه 1cbm پرداخت کنید. این موضوع در حمل بار هوایی به گونه ای دیگر است زیرا در این روش باربری، الویت با حجم است و هر باری که حجم بیشتری داشته باشد هزینه بیشتری می پردازد.
برای اینکه بتوانید بهتر تصمیم بگیرید باید الویت های خود را کامل مشخص کنید مثلا اگر میخواهید بارهایتان زودتر برسد حمل هوایی بار مناسب شماست اما اگر حجم بارهایتان بسیار است حمل بار دریایی پیشنهاد می شود.


دوره زمانی
هنگام ارسال بسته از چین به ایران، زمان اغلب یک عامل است. اگر قصد دریافت سریع کالاهای خود را دارید تا بتوانید در بازار موردنظر بفروش برسانید و یا در تولید کالاهای جدید بکار بگیرید، حمل و نقل هوایی بهترین گزینه برای شما خواهد بود اما اگر محدودیت زمانی خاصی ندارید بهتر است برای کاهش هزینه هایتان از روش حمل بار دریایی استفاده کنید. همانطور که در اینفوگرافیک نشان داده شده است حمل و هوایی بار میتواند به سرعت از هر کجای چین به هر نقطه از ایران باشد در حالیکه حمل و نقل دریایی میتواند یک فرایند طولانی تر باشد.

 

حمل بار دریایی یا حمل بار هوایی؟ کدام مناسب است؟


اثرات زیست محیطی
اگر در کسب و کار خود محصولاتی دارید که از آنها کربن خارج می شود احتمالا حمل بار دریایی گزینه مناسبی برای شماست. در حالیکه حمل و نقل دریایی 3 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای جهان را تشکیل می دهد اما مسیر بهتری در مقایسه با حمل هوایی که سهم بیشتری از حمل دریایی در تولید این گازها دارد به حساب می آید.
در حقیقت همانطور که در اینفوگرافیک نشان داده شده است، حمل و نقل دریایی 15 گرم گاز کربن دی اکسید به ازای هر تن بار را در یک کیلومتر جا به جا می کند این در حالی است که حمل هوایی در حدود 545 گرم گاز در هر تن تولید می کند.
بنابراین فراموش نکنید که شیوه حمل و نقل را در نظر بگیرید، اگر به حداقل نگه داشتن این هزینه ها علاقه دارید پیشنهاد می کنیم برنامه ریزی بیشتری انجام داده و به گزینه باربری دریایی از چین نیز بیشتر فکر کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر و یا اگر تصمیم خود را گرفته اید و میخواهید از طریق دریا یا هوا محموله خود را به ایران منتقل کنید با ما به شماره 02133110493 تماس بگیرید.

  Your current access does not permit you to view the comments under this section