بلاگ

جستجو

علائم حمل و نقل دریایی LCL, شیپینگ مارک

شیپینگ مارک و چگونگی برچسب گذاری کارتن ها در حمل و نقل دریایی | کارگو چین CMG

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

شیپینگ مارک توضیح واضحی برای افرادی که کالاهای شما را کنترل می کنند است برای اینکه به آنها بگوید چگونه آنها را جا به جا و کنترل کنند. این علائم همچنین در ایران برای شناسایی محصولات مختلف در محموله های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا کارتن های شما برای حمل و نقل دریایی نیاز به برچسب گذاری دارند؟

هنگام حمل و نقل دریایی، کارتن های شما باید به طور مشخص برچسب گذاری بشوند زیرا برچسب های حمل بار دریایی اساسا جهت افرادی که کالاهای شما را تحویل می گیرند است. قبل از اینکه افراد کامیون ها را بارگیری کنند، کارتن ها را بسته بندی و تحویل دهند باید از محتویات داخل آن آگاهی داشته باشند به عنوان مثال اینکه چقدر سنگین هستند  و یا آیا شکننده هستند و لازم است تا به روش خاصی حمل شوند یا نه تا صدمه نبینند.

به یاد داشته باشید کالاهای شما در درون کارتن ها قرار دارند و کارگران نمی دانند که چه چیزهایی در آنها قرار دارند و در هنگام حمل و نقل دریایی چه احتیاط هایی باید در نظر داشته باشند. فروشندگان باید نوع محصولی را که میفروشند مشخص کنند و اینکه چه نوع مقرراتی را باید برای ایمنی و کارایی آن به کار بگیرند.

نه تنها برای دستیابی به اهداف، از علائم کارتن و برچسب ها برای شناسایی و نگه داشتن محموله ها استفاده می شود بلکه ممکن است که این کالاها نتوانند ظرفیت کامل یک کانتینر را پر کنند بنابراین باید به راحتی قابل شناسایی باشند به همین دلیل علائم کارتن در حمل و نقل LCL بسیار مهم است.

علائم حمل و نقل دریایی LCL

هنگامی که شما باری کمتر از ظرفیت بار یک کانتینر (LCL) حمل می کنید، کالاهای شما درون یک کانتینر مشترک بسته بندی می شوند. اگرچه این روش حمل و نقل، کارامد است که میتواند باعث صرفه جویی در هزینه ها شود اما این واقعیت که محصولات بسیاری از افراد مختلف در یک کانتینر مشترک است منجر به سردرگمی می شود که اگر تامین کننده کالا آنها را به درستی بسته بندی و برچسب گذاری کرده باشد مشکلی پیش نخواهد آمد.علائم حمل و نقل دریایی LCL

هنگام ارسال بسته از چین به ایران، بیشتر کالاها در پالت ها بسته بندی نمی شوند به این معنی که در کارتن های بزرگ بسته بندی می شوند. تصور کنید که ده شرکت در یک کانتینر مشترک تعداد 50 کارتن و یا بیشتر کارتن داشته باشند به یاد داشته باشید که کارتن ها تقریبا یک شکل هستند و نسبتا به هم شبیه می باشند شما میتوانید ببینید که چقدر این مسئله میتواند گیج کننده باشد. درست است؟

نیازی به نگرانی نیست تا زمانی که کالاهای شما به درستی با علائم حمل و نقل دریایی مناسب نشان داده شوند هنگام بارگیری کانتینرها جدا کردن آنها آسان است. این مقاله درباره همه علائم حمل بار دریایی و چگونگی اطمینان از تامین کننده شما توضیح داده است.

علائم حمل و نقل به نفع شما است

چه علائم حمل و نقل دریایی به سود شما است، آنها به صورت واضح تمام کالاهای شما را علامت گذاری و تفکیک می کنند که به نوبه خود پیدا کردن و باز کردن بسته را برای شما راحت تر می کنند. به عنوان مثال در صورت سفارش 300 کارتن که دارای 5 رنگ است تامین کننده شما میتواند اطمینان حاصل کند که این تغییرات در برچسب زدن نیز منعکس شده است و این امر باعث می شود زمان و تلاش فراوان برای یافتن یک محصول خاص کاهش بیابد. 

اگر شما به دنبال یک لباس سبز رنگ هستید میتوانید به برچسب ها نگاه کنید تا دریابید که در کدام کارتن لباس شما وجود دارد. به همان معنا اگر از یک انبار برای انبار کردن کالاهای خود استفاده می کنید داشتن برچسب های کارتن به شما کمک میکند تا به طور موثر آنها را بیابید.

چگونه میتوانید کارتن های خود را برای حمل و نقل برچسب گذاری کنید؟

افراد از علائم حمل و نقل مختلف در کارتن های خود استفاده می کنند اما نشانه های  که توصیه میکنیم عبارت است از:

 

[e.g. 1 of x, 2 of x, 3 of x, etc.] Carton number
[dimensions in cm] Carton size
[in kg] Net Weight
[in kg] Gross Weight


 

 

علاوه بر آن، ایده خوبی است که بخواهید نام شرکت خود را روی کارتن ها بزنید همچنین میتوانید موارد دیگری مانند تعداد کالاهای موجود در کارتن ( نوع کالا در صورت شکننده بودن، رنگ و اندازه های مختلف آن) و یا هر چیزی که ممکن است در بدو ورود به حمل بار با کشتی به شما کمک کند را روی کارتن بصورت برچسب بزنید.

علائم حمل و نقل دریایی LCL

بسته بندی کالاها و استفاده از نمادهای حمل و نقل دریایی

برای ایمنی و علامت های مربوط به حمل و نقل، شما میتوانید به جای نوشتن از نمادها استفاده کنید. این نمادها در جهان شناخته شده هستند. هنگام ارسال بسته از چین به ایران، ممکن است افرادی کارتن های شما را جا به جا کنند که زبان شما را ندانند بنابراین استفاده از نمادها برای حمل بار دریایی روش بهینه تری است.

در اینجا، نمادهایی که معمولا در حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرند آورده شده است و دارای چه معانی هستند:

علائم بسته بندی کارتن در حمل و نقل دریایی

علائم کالاهای خطرناک

شیپینگ مارک کالاهای خطرناک

اگر کالاهایی که قصد حمل آنها را دارید شامل کالاهای خطرناک است، باید مطمئن شوید که کارتن های شما به درستی با نمادهای خطر مشخص شده باشند. این امر به این دلیل است که باید با کالاهای خطرناک با دقت برخورد کرد. کالاهایی که خطرناک محسوب می شوند نیاز به شرایط کنترل شده دارند بنابراین بسیار مهم و ضروری است که کارتن های آنها مشخص شود تا افرادی که با آنها دست و پنجه نرم می کنند ترتیبات لازم را بدانند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره حمل بار دریایی از چین به ایران با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

امیدوارم که این پست برای شما مفید باشد و درباره شیپینگ مارک یا همان علائم حمل و نقل و اینکه چرا آنها چنین بخش مهمی از روند حمل بار دریایی هستند، اطلاعات بیشتری کسب کرده باشید. اگر شما قصد حمل کالا از چین به دبی و یا ایران را دارید و یا اطلاعاتی در این باره میخواهید فقط کافیست با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند بشوید.

 

  Your current access does not permit you to view the comments under this section