بلاگ

جستجو

فرایند حمل و نقل دریایی, LCL و FCL

فرایند حمل و نقل دریایی: LCL و FCL | کارگو چین CMG

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در مقاله قبلی " حمل نقل دریایی از چین چیست " به روند واردات بار از چین به ایران از طریق حمل دریایی اشاره کردیم و تفاوت های آن روش را با حمل هوایی بار توضیح دادیم حالا وقت آن رسیده است که بسته به کالای شما که از نوع FCL باشد یا از نوع LCL، فرایند واردات کمی متفاوت خواهد بود. در اینجا یک طرح کلی وجود دارد: 

فرایند حمل و نقل دریایی | LCL و FCL

برای حمل بار دریایی شما به یک شرکت حمل و نقل سفارش می دهید (مانند خودمان) و ما کالاها را از تامین کنندهایی که شما قبلا از آنها کالای موردنظر خود را خریداری کرده اید تحویل می گیریم. کالاهای شما در گمرک کشور مبدا ترخیص می شود و اگر کالای شما از نوع LCL باشد، تمامی آنها در یک کانتینر مشترک بارگیری می شوند ولی اگر از از نوع FCL باشد تمامی کالای شما در یک کانتینر مجزا بارگیری می شود. 

کانتینرها در اولین کشتی در دسترس بارگیری می شوند و به کشور مقصد در بستر دریا به راه خواهند افتاد. اگر کالاهای شما از نوع LCL باشد، آنها از داخل کانتینر مشترک خارج و بسته ها باز می شوند و به صورت بسته های کوچکتر در قالب کارتن برای شما ارسال می شوند.

اگر کالاهای شما از نوع FCL باشد، بسته های بار در کامیون ها گذاشته می شوند و به شما در محل موردنظر تحویل داده می شوند با این تفاوت که دیگر بسته بندی های آنها باز نشده است و در کارتن یا بسته بندی های کوچکتر بارگیری نمی شوند.

 LCL و FCL

در حمل و نقل دریایی دو نوع روش حمل وجود دارد: LCL و FCL که هر یک از آنها یک روش متفاوت حمل و نقل دریایی هستند. هنگامی که از چین به ایران از طریق دریا بار وارد می کنید کالاهایی که در کانتینر قرار می گیرند تا از آنجا برای حمل در کشتی باری بارگیری شوند. بسته به تعداد سفارش های شما ممکن است یک کانتینر برای حمل بار شما لازم باشد و یا بخشی از یک کانتینر. 

LCL چیست

محموله های باری (LCL (Low Container Load (باری کمتر از ظرفیت یک کانتینر) برای کالاهایی که تعداد کمتری دارند و یا کوچکتر هستند و نمی توانند ظرفیت یک کانتینر را پر کنند مناسب هستند. به جای اینکه بارهای شما در یک کانتینر مجزا بارگیری شود در یک کانتینر مشترک با سایر بارها بارگیری می شود. واحد سنجش حجم کالا در روش حمل دریایی LCL به صورت cbm است. هر cbm معادل یک متر مکعب محاسبه می شود.

FCL چیست

محموله های باری (FCL (Full Container Load برای کالاهایی با حجم بالا کافی می باشد که ابتدا شما باید از ضمانت حمل آنها در کانتینر مجزا اطمینان حاصل کنید. هزینه حمل بار توسط این روش بر اساس هر کانتینر محاسبه می شود. معمولا شرکت های حمل و نقل دریایی به شما توصیه می کنند که ایا محموله باری شما به LCL نیاز دارد یا FCL.

کارگو چین CMG مفتخر است تا شما را در واردات کالا از چین به ایران و تجارتی پرسود یاری نماید، به همین منظور کالا از مرحله تحویل از تامین کننده در چین تا تحویل در محل موردنظر شما در ایران تحت ضمانت کامل این مجموعه خواهد بود.

  Your current access does not permit you to view the comments under this section