بلاگ

جستجو

انواع تامین کننده کالا در چین: شرکت های بازرگانی و کارخانه ها

انواع تامین کننده کالا در چین: شرکت های بازرگانی و کارخانه ها | کارگو چین

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دو نوع تهیه کننده در چین که با آنها مواجه می شوید وجود دارد: شرکت های بازرگانی و کارخانه ها، تفاوت بین این دو نوع تامین کننده چیست؟در این مقاله به تفاوت های بین این دو و اینکه چه زمانی باید به کدام یک از آنها سفارش کالا بدهید می پردازیم.

کارخانه

یک کارخانه در چین دقیقا همان چیزی است که شما به آن فکر می کنید، کارخانه می تواند ابزارهای مختلف را تولید کند. آنها معمولا نوع خاصی از ماشین آلات را برای وسایل کوچک دارند اگرچه پیچیدگی ماشین آلات بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، یک کارخانه نساجی را تصور کنید که دارای ماشین آلات ساده ای برای دوزندگی هستند و از آنها به عنوان ماشین آلات اصلی استفاده می کنند، حال این کارخانه را با کارخانه فلزات مقایسه کنید که  دارای ماشین آلات پیچیده و گران ترین است.

 

یک کارخانه در چین

 

کارخانه ها تقریبا در نوع خاصی از کالاها و مواد تخصص دارند یعنی یک کارخانه نساجی محصولات فلزی ضد زنگ نمی تواند تولید کند زیرا ماشین آلات و مجموعه مهارت ها برای هر نوع محصول کاملا متفاوت است. کارخانه های تمایل دارند که به نسبت شرکت های بازرگانی قیمت پایین تری داشته باشند و شما روی محصولاتی که از کارخانه خرید می کنید کنترل بیشتری دارید زیرا به صورت مستقیم با مسئول تولید محصولات در کارخانه در ارتباط هستید. با این حال، کارخانه ها محصولات بسیار کمتری دارند و همچنین برای خرید محصولاتشان حداقل میزان سفارش دارند و شما نمی توانید کمتر از تعداد خاصی بخرید

شرکت های بازرگانی

یک شرکت بازرگانی در واقع کالایی را تولید نمی کند، در عوض، آنها کالاهای مختلفی را از یک یا چند کارخانه خرید می کنند و اغلب آنها با چندین کارخانه کار می کنند. آنها مشابه آنچه که در ایران به عنوان توزیع کننده یا عمده فروش به حساب می آیند نیستند. فایده بزرگ آنها این است که آنها قادر به ارائه طیف گسترده ای از محصولات هستند. در گذشته، شرکت های بازرگانی اساسا تنها را واردات از چین بودند اما اکنون همه چیز تغییر کرده است. 

 

یک شرکت بازرگانی در چین

 

یک شرکت بازرگانی خوب برای پیدا کردن کالاهایی از کارخانه هایی که دسترسی به آنها سخت است - توجه داشته باشید همه کارخانه ها در سایت علی بابا قرار ندارند - نوعی کنترل کیفیت را انجام می دهند تا بتوانند آن کارخانه ها را بیایند. نکته منفی یک شرکت بازرگانی این است که آنها به طور معمول قیمت کالاهای کارخانه هایی که با آنها در ارتباط هستند را بالاتر از آنچه خود کارخانه ارائه می کند به شما می دهند و شما کنترل کمتری روی تولید کالاهایتان خواهید داشت. 

 

انواع تامین کننده کالا در چین: شرکت های بازرگانی و کارخانه ها

 

مزایا و معایب شرکت های بازرگانی و کارخانه ها چیست؟

هم شرکت های بازرگانی و هم کارخانه ها مزایا و مضراتی به همراه دارند، در جدول زیر می توانید مشاهده کنید.

 

   مزایا  معایب

کارخانه

قیمت کمتر

کنترل بیشتر

تنوع کم کالاها

داشتن حداقل میزان سفارش

شرکت بازرگانی

تنوع زیاد کالاها

نداشتن حداقل میزان سفارش

قیمت بیشتر

کنترل کمتر

 

تفاوت بین کارخانه ها و شرکت های بازرگانی بسیار محسوس است

نکته مهمی که باید در مورد کارخانه ها تشخیص داد این است که تقریبا در هر کارخانه ای برخی از مولفه ها و بخش های اولیه از کارخانه های دیگر تامین می شود. همان کارخانه نساجی را دوباره متصور شوید که تی شرت تولید می کند. این کارخانه احتمالا رشته و پارچه برای تی شرت تولید نمی کند، در عوض آنها این مواد اولیه و چندین مواد اولیه دیگر را از کارخانه دیگری خریداری می کنند و آنها را به هم می دوزند تا کالای نهایی تولید شود. 

به خصوص هنگامی که یک کالا انواع مختلفی از قطعات را درگیر کند به عنوان مثال گوشی آیفون از برند اپل را در نظر بگیرید. یک کارخانه خاص می تواند با ده ها یا صدها کارخانه دیگر کار کند و علاوه بر این، بسیاری از کارخانه ها در زمان شلوغی، سفارشات خود را به دیگر کارخانه ها واگذار می کنند. اگر با یک کارخانه کار می کنید مهم است بدانید که دقیقا چه اجزای دقیقی ار این محصول را تولید می کند. 

نحوه شناسایی یک شرکت بازرگانی و یک کارخانه

وقتی می خواهید مشخص کنید که تامین کننده شما یک کارخانه و یا یک شرکت بازرگانی است به سادگی از آنها در این باره سوال کنید. اگر تامین کننده کارلاهای شما به شما بگوید که یک شرکت بازرگانی است، شما باید پاسخ سوال نهایی خود را بدهید. با این حال، اگر به شما بگویند که یک کارخانه هستند باید کمی فراتر بروید و به طور خاص از آنها بپرسید که چه اجزای دقیقی ار محصول را تولید می کنند. 

آیا باید از یک کارخانه خرید کنید و یا از یک شرکت بازرگانی؟

هیچ کارخانه یا شرکت بازرگانی ذاتا بد یا خوب نیست، گرچه اغلب واردکنندگان اصرار دارند که فقط با کارخانه ها کار کنند. معمولا لیست قیمت شرکت های بازرگانی از لیست قیمت کارخانه ها بیشتر است اما یک شرکت بازرگانی خوب باید از طریق منابع، بازرسی کیفیت، خدمت به مشتری و ... ارزش اضافی را ایجاد کند. مشکل این است که برخی از شرکت های بازرگانی ارزش های اضافی کمی را ارئه می دهند و در اصل محصولات بدون ارزش افزوده را خریداری و به واردکنندگان می فروشند. 

کار کردن به صورت مستقیم با کارخانه یک مزیت مهم به شما می دهد: شما ارتباط مستقیمی با کارخانه برقرار می کنید. وقتی مشکلی رخ می دهد یا وقتی می خواهید محصولی را بر اساس ویژگی های دلخواه برایتان تولید کنند، برقرای ارتباط با کارخانه به نفع شما خواهد بود. کار با کارخانه ها نیز این امکان را به شما می دهد که کمترین قیمت را بدست آورید به خصوص اگر در حال سفارش یک مقدار معقول باشد. 

بر اساس تجربیات، اگر شما به طور همزمان اقدام به سفارش یک کانتینر 20 فوتی یا بیشتر از یک محصول واحد می کنید، کار کردن با یک کارخانه معمولا عاقلانه تر است. همچنین اگر قصد سفارش یک محصول سفارشی را دارید سعی کنید مستقیما با یک کارخانه کار کنید. برای واردکنندگانی که کالاهای کمی خریداری می کنند و یا به کالاهای متنوعی احتیاج دارند، کار با یک شرکت بازرگانی نیز تصمیمی عاقلانه است. 

شرکت های بازرگانی و کارخانه ها هر دو به واردکنندگان در تامین کالاهای موردنیازشان کمک می کنند اما مهم است که بدانید چه زمانی از کدام نوع تامین کننده کمک بگیرید.

شما ترجیح می دهید با کدام نوع تامین کننده کالا کمک بگیرید. ترجیحات خود را با ما به اشتراک بگذارید و همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد شرکت های بازرگانی و یا کارخانه ها، سوالات خود را در بخش نظرات بپرسید. 

 

  Your current access does not permit you to view the comments under this section